FAQ
Snel een antwoord vinden voor een bezoek aan domein Zilvermeer?
Veelgestelde vragen
Update : 6/08/2024
Hieronder geven we zoveel mogelijk antwoorden.
Op basis van nieuwe informatie of beslissingen actualiseren we deze antwoorden.
- Is het domein geopend?
- Zijn er toiletten geopend?
- Welke gebouwen zijn er open op het domein?
- Is de speeltuin geopend?
- Welke activiteiten zijn er geopend op het domein?
- Kan ik iets eten op het domein?
- Is de camping geopend?
- Is vissen mogelijk op het Zilvermeer?
- Is duiken mogelijk op het Zilvermeer?
- Is zwemmen toegelaten?
- Kan ik een georganiseerde (sport)activteit reserveren?
- Kan ik met een EDC (European Disability Card) terecht?
- Kan ik het Zilvermeer bezoeken met de fiets?
- Wat is er inbegrepen bij je verblijf op camping Zilvermeer?
- Waar kan ik terecht met afval? Hoe werkt het containerpark en de sorteerstraten?
- Kan je een dagticket omruilen, bijvoorbeeld: in geval van slecht weer?
1. Een dagbezoek brengen kan via de inkom Zilvermeerlaan 2. Vanaf 1 oktober tot eind maart is een dagbezoek brengen aan het Zilvermeer gratis. Je dient tijdens die periode geen dagticket meer online te bestellen via de webshop.
Van 1 april tot eind september dien je een dagticket aan te kopen voor een dagbezoek. Dit kan via onze webshop of aan de kassa. Bij aankoop via de webshop is toegang voordeliger!
Verblijf je op de camping, dan dien je geen dagticket meer aan te kopen. Toegang tot de dagreceatie is inbegrepen bij een verblijf.
3. De volgende gebouwen toegankelijk volgens de openingsuren.
4. Speeltuinen zijn toegankelijk.
5. De sportterreinen zijn geopend en gratis zonder reservatie te gebruiken.
6. Voor een hapje en een drankje kan je terecht in Taverne Zilverbos, de Zilvermeerhaven, Glinstering aan het Zilvermeer en aan het watersportcentrum. De openingsuren van onze horecazaken vind je hier.
7. Camping Zilvermeer is open voor toeristische verblijven en kampeerplaatsen (blokhutten - kampeerhutten – toegankelijke woningen – kampeerplaatsen & camperplaatsen).
- Vooraf reserveren is aangeraden. Maak je boeking vooraf online via https://webshop.zilvermeer.be/overnachten.
- Sanitair op de camping is geopend volgens de openingsuren.
8. Vissen is mogelijk aan de visvijver.
9. Je kan duiken op het Zilvermeer na aankoop van een dagticket duiken via de webshop. Koop dus vooraf je dagticket duiken via de webshop voor de dag naar keuze: https://webshop.zilvermeer.be. Duikabonnementen zijn verkrijgbaar via de webshop. Openingsuren en informatie vind je hier.
(Jetons zijn te koop aan de dagkassa of aan de campingreceptie.)
10. Zilvermeer hijst de groene vlag vanaf 1 mei 2024. De watertemperatuur is 16 graden of meer. Zwemmen kan!
Op wekelijkse basis wordt de waterkwaliteit gecontroleerd.
Gaan zwemmen tijdens de warme zomerdagen is heerlijk, maar het is noodzakelijk om de waterkwaliteit op geregelde tijdstippen te controleren en te analyseren.
Het Provinciaal Instituut voor Hygiëne (PIH) en Vlaamse Milieu Maatschappij (VMM) controleren beurtelings de waterkwaliteit.
Domein Zilvermeer ontvangt nadien via het Agentschap Zorg & Gezondheid een analysedocument van de staalname.
De waterkwaliteit van onze zwemvijver is zeer goed.
11. Ja, gelieve contact op te nemen met onze sportdienst via dit formulier.
12. Het Zilvermeer aanvaardt de European Disability Card voor bezoekers dagrecreatie. De eigenaar van de kaart onvangt gratis toegang voor zichzelf en 1 begeleider. In dit geval dien je geen ticket te bestellen via de webshop tijdens het betalend seizoen.
13. Jazeker, kom je met de fiets naar het Zilvermeer, dan parkeer je je fiets op de fietsparking. Je fiets mag niet mee op het domein. Ons domein is fiets-en autoluw. Kinderfietsen mogen wel mee op het domein. Mountainbikes of BMX-fietsen die worden gebruikt op het Mountainbikeparcours of BMX parcours mogen op domein mits betaling van het geldende tarief.
14. Bij een verblijf op onze camping, geniet je van gratis toegang tot onze dagrecreatie (zwemvijver en speeltuin). Daarnaast mag je ook deelnemen aan de zomeranimatie in juli en augustus. Hiervoor schrijf je je vooraf online in. Bij verdere vragen contacteer je onze campingreceptie.
15. Vraag & antwoord met betrekking tot aangepaste werking containerpark
Waarom kan ik op minder tijdstippen terecht op het containerpark?
De hoofdfracties die aanwezig zijn in onze nieuwe sorteerstraten zorgen ervoor dat je alle dagen je hoofdfracties (glas, pdm, karton en restafval) kwijt kan. Daardoor kan je het afval nog dagelijks kwijt en is het niet nodig om ons containerpark zo frequent open te houden.
Voor de andere fracties zoals groenafval, fritvet of grof vuil kan je terecht op het containerpark tijdens de nieuwe openingsuren.
Kan ik nog materiaal uitlenen op het containerpark?
Dit is nog altijd mogelijk. Bij het ontlenen van ons materiaal laat jij je gegevens achter door het tonen van je verblijfpasje. Is je werk niet klaar en het containerpark is gesloten. Geen probleem dan breng je het binnen wanneer het containerpark terug open is.
Wat als ik een buur heb die op dezelfde dag hetzelfde materiaal wil ontlenen?
Je zorgt dat jij je materiaal voor sluiting van het containerpark binnen brengt en dat je buurman het meteen terug kan ontlenen.Je spreekt met je buurman af dat hij het materiaal ook mag gebruiken. Belangrijk! Voor ons is de ontlener wel verantwoordelijk voor het materiaal dat onleend is.
Waar liggen de sorteerstraten op het domein?
De sorteerstraten kan je terugvinden aan onze sanitaire blokken (Zuid, Centraal, Noord en Oost)
Voor welke fractie moet ik de doorzichtige zak van het Zilvermeer gebruiken?
De doorzichtige zak is verplicht voor de fractie van het restafval. Ben je niet meer in het bezit van deze zak dan kan je er aankopen in de winkel of aan de campingreceptie.
In de PMD fractie mag je het juist afval ingooien zonder een zak er omheen.
16. Een ticket is enkel geldig op de door jouw gekozen dag
Tickets kunnen niet worden omgeruild naar een andere dag - tickets worden niet terugbetaald. Enkel in geval van overmacht (bij sluiting domein door Zilvermeer bijvoorbeeld bij noodweer, worden tickets verzet van datum)
Heb je nog vragen die je hier niet beantwoord zag? Mail ze door naar: info@zilvermeer.be